Bekaroğlu’ndan Davutoğlu’na soru

CHP Milletvekili Mehmet Bekaroğlu, Ahmet Davutoğlu’na, “Gördünüz değil mi, ne yapıyorlarmış, anladınız mı şimdi, muhalif olmak nasıl bi şeymiş” diye sordu

Bekaroğlu’ndan Davutoğlu’na soru

CHP İstanbul Milletvekili Mehmet Bekaroğlu, eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun kendisiyle program yapan üç gazetecinin programların son verilmesinin ardından yaptığı açıklamayı eleştirdi.

Twitter hesabında yaptığı paylaşımda, Davutoğlu’na kendisinin başbakanlık yaptığı dönemdeki hak ihlallerini ve sansürü hatırlatan Bekaroğlu, şunları söyledi:

“Ya... İşte sayın Davutoğlu... Gördünüz değil mi, ne yapıyorlarmış, anladınız mı şimdi, muhalif olmak nasıl bi şeymiş? Peki, sizin döneminizde muhaliflere yapılanlar ne olacak? Hani pişmanlık, nerede özür?”

NE OLMUŞTU?

Gazeteciler Yavuz Oğhan, İsmail Saymaz ve Akif Beki’nin Rus haber ajansı Spuntik’teki programlarına, yeni parti kurma hazırlığında olan Ahmet Davutoğlu ile görüşmeleri ve YouTube kanallarında yayınlamalarının ardından son verilmişti.

Oğhan’ın Sputnik/RS FM’de yaptığı bir diğer program, ‘Bi De Bunu Dinle’ de yönetim tarafından sonlandırılmıştı. Yaşananların ardından 3 yılı aşkın süredir sabahları Spuntik’te program yapan Zafer Arapkirli de yayınla yollarının ayrıldığını duyurmuştu.

DAVUTOĞLU’NUN TEPKİSİ

Ahmet Davutoğlu, Oğhan, Saymaz ve Beki'nin programlarına son verilmesinin ardından Twitter’dan şu mesajı paylaşmıştı:

“Dün benimle mülakat gerçekleştiren üç basın mensubu Yavuz Oğhan, Akif Beki ve İsmail Saymaz’ın programlarına son verilmesinden büyük üzüntü duydum. Kendileri sadece gazetecilik yaptılar. Bu kararın hiçbir izahı yok. Her kapıyı kapatsalar da biz yeni kapı açacak, susmayacağız.”

SETA RAPORUNDA YER ALMIŞTI

Hükümete yakınlığıyla bilinen, Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA), “Uluslararası Medya Kuruluşlarının Türkiye Uzantıları” başlığıyla yayımladığı raporda gazetecileri fişleme niteliği taşıyan izleme paylaşımlarını bir araya getirerek yayımlamıştı. Raporda Yavuz Oğhan, İsmail Saymaz ve Akif Beki'nin "RS FM’de 'Söylemesi Bizden' adlı programı sunduğu" hatırlatılmıştı.

RS FM KİMİN RADYOSU?

Sputnik haber sitesi gibi RS FM (Rusya'nın Sesi Radyosu) de Rusya'ya ait. Sputnik Türkiye, Rusya Devlet Başkanı’nın 2013 yılındaki kararıyla kurulan ve Rus hükümetine ait Rossiya Sevodnya haber ajansına bağlı olarak faaliyet gösteriyor. Rusya'nın 'dışarı yayın yapan' haber ajansı olarak nitelendirilen Sputnik Türkiye'ye erişim, Türkiye ile Rusya'nın 'uçak krizi' yaşadığı dönemde engellenmişti. Sputnik Türkiye, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in bir araya gelerek ikili ilişkilerde 'yumuşama sinyali' vermesinin ardından yeniden okuyucular tarafından erişilebilir olmuştu.

Türkiye'de 6 yıldır yayın yapan RS FM, SETA raporuna da girmişti.

KAYNAK: T24

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner95

banner84